Yoga

”Yoga is the practice of tolerating the consequences of being yourself”

Att yoga är som att andas. Det ger ny kraft och energi och vägleder mig. Jag har utövat yoga sedan slutet av 80-talet och provat de flesta former. Det har  hjälpt mig hitta kraften och att orka gå vidare i några av livets tuffaste skeenden. Jag älskar att dela kraften att få andra att hitta vägen och valde till slut att utbilda mig till lärare i yogaformerna kundalini och yin.

Kundaliniyoga beskrivs ofta som yogans urmoder och har sina rötter i den tantriska traditionen. Den skapar en djupgående mental och fysisk balans om du utövar den regelbundet. Det är en aktiv och dynamisk yoga som lägger stor vikt vid sinnet. Ett pass består av en Kriya-en rad enkla men effektfulla övningar, meditation och mantrasång. Det finns pass för olika ändamål. Den här formen passar dig som vill gå vidare i ditt yogautövande, få ny energi och är nyfiken på yogans filosofi.

Yinyoga  kännetecknas av passiva, stilla, yogapositioner som du håller under flera minuter med medveten närvaro. Med hjälp av filtar, kuddar och bolster anpassar du positionerna efter dina förutsättningar. Du slappnar av, vilar och kommer djupt in i kroppen, ökar blodflödet och stimulerar din muskelfascia. Största utmaningen i yin är nog att släppa strävan och som i alla yoga prestationen. Yinyoga är ett bra komplement till mer fysisk aktivitet där du tränar din muskelstyrka. Yinyoga ger dig en mjukare kropp och ett mjukare sinne.

Nu är hösten 2017 schema här, se nedan. Jag kommer blanda fritt ur mina yogatraditioner den här hösten men morgonyogan är självklart mjukare och till för att väcka kroppen till liv och skapa energi som räcker hela helgen. Kom gärna innan du äter frukost på helgerna och tänk på att inte äta en stadig måltid före kvällspasset, yoga utförs bäst på tom mage.

10 ggr 950:-   5 ggr 600:-    3 ggr 400:-   1 gång 150:-

Nu också Swish (123 671 46 12) så att du kan komma o testa!

Anmäl dig till mig på karin@korulife.se