Yoga

”Yoga is the practice of tolerating the consequences of being yourself”

Att yoga är som att andas. Det ger ny kraft och energi och vägleder mig. Jag har utövat yoga sedan slutet av 80-talet och provat de flesta former. Det har  hjälpt mig hitta kraften och att orka gå vidare i några av livets tuffaste skeenden. Jag älskar att dela kraften att få andra att hitta vägen och valde till slut att utbilda mig till lärare i yogaformerna kundalini och yin.

Att tänka på;

Inför yogan:

  • Ha bekväma mjuka kläder på dig och du behöver inga skor.
  • Ät inget tungt ca 1,5 timme innan yogapasset. Om du är mycket hungrig kan du äta någon frukt. Ät gärna frukost efter morgonpasset.
  • Utför aldrig yoga under påverkan av alkohol eller droger. Om du använder medicin av något slag så konsultera läkare innan du fortsätter.
  • Yogamattor, meditationskuddar och filtar finns på plats så du behöver inte själv ta med dig det.
  • För dig som behöver finns stol att sitta på under yogapasset.

Under tiden du gör yoga:

  • Yoga utövas barfota så att nervändarna i fotsulorna stimuleras.
  • Utsätt inte en fysisk skada för onödig påfrestning. Alltid viktigt att lyssna till sin egen kropp och följa det som känns bra för dig.
  • Det finns inga krav och prestation i yogan. Det handlar om att du lyssnar in i dig och gör så gott du kan och det är fullt tillräckligt.

Håll ut! Dessa två ord sammanfattar på ett enkelt sätt den underliggande filosofin bakom både kundaliniyogan och yinyogan fast på olika vis. När du utför en övning eller försöker öka din självdisciplin kommer du att möta motstånd inom dig. Det är ändå viktigt att du försöker hålla ut tills övningen är klar. Studera dina tankar, känslor och ditt motstånd. Samma tankar och känslor som hindrar dig ifrån att hålla ut i yogan hindrar dig också från att utvecklas inom andra områden i livet. Om du håller ut blir det lättare att klara alla de utmaningar som du ställs inför i vardagen.

Anmäl dig till mig på karin@korulife.se

Gr